جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
امام جمعه پارسیان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: شهرستان پارسیان از کمبود کادر آموزشی رنج می‌برد و امید است مسئولان استان در اسرع وقت این مشکل را علاج نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، به اهمیت اصلاح نفس پرداخت و اظهار داشت: خداوند پر سوگندترین سوره قرآن را که سوره شمس می‌باشد به بیان ضرورت تهذیب نفس اختصاص داده تا اهمیت این موضوع را به ما ثابت نماید.

وی افزود: رستگاری فقط در تهذیب و اصلاح نفس است و برای رسیدن به این مهم اول باید فجور و بدی‌ها را بشناسیم و ترک کنیم، معمولاً می‌پرسند برای اصلاح نفس چه کار کنیم؟ من می‌گویم باید بپرسید چه کار نکنیم؟ یعنی پرهیز و پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است.

امام جمعه شهرستان پارسیان، ۱۷ شهریور سالروز شهادت جمعی از مردم انقلابی در سال ۵۷ به دست دژخیمان پهلوی را گرامی داشت و گفت: ما مدیون شهدا هستیم و همواره باید بگوییم برای پاسداشت خون آنها چه کار کرده‌ایم؟

وی همچنین سالروز شهادت امام عسکری(ع) را تسلیت و آغاز امامت امام مهدی(عج) را تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا به اهمیت مهدی باوری و تاثیرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از تاثیرات بسیار مهم مهدی باوری، اعتقاد به عرضه اعمال ما به محضر رسول الله(ص) و ائمه معصومین از جمله امام زمان(عج) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، ابراز کرد: اینکه بدانیم اعمال روزانه در جلوی دیدگان حجت خداست و هر شب یا هفته‌ای یک یا دو بار پرونده اعمال ما به دست او داده می‌شود، حتماً در تربیت ما موثر خواهد بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان، به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و بر لزوم آماده سازی فضای کالبدی این مجموعه‌ها تاکید نمود و گفت: شهرستان پارسیان از کمبود کادر آموزشی رنج می‌برد و امید است مسئولان استان در اسرع وقت این مشکل را علاج نمایند.

وی تصریح کرد: از دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید انتظار می‌رود با انگیزه بیشتر سال تحصیلی را شروع نمایند، فضای مدارس و دانشگاه‌ها را با نشاط کنند، همه از پارسیان انتظار کیفیت بیشتر آموزشی و علمی دارند چون پارسیان همواره در این مسائل پیشگام بوده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha